Artikelen

10.04.2015 Consumentenbond test bereikbaarheid huisartsen

Wanneer je de huisarts belt moet je binnen 2 minuten iemand aan de lijn krijgen, dit is de norm die wordt gesteld door het Ministerie van Volksgezondheid en de Inspectie van Volksgezondheid.

Uit onderzoek van de consumentenbond blijkt dat dit in de praktijk zeker niet altijd het geval is. Van de 510 gepleegde telefoontjes was er in 3 procent van de gevallen zelfs een wachttijd van 5 tot tien minuten. 66 procent van de artsen voldeed wel aan de norm.

Volgens de Landelijke vereniging van Huisartsen is de twee-minuten norm niet haalbaar. Zij zien echter wel mogelijkheden om de bereikbaarheid te verbeteren.

Auteur: Karel de Vries, redactie Zuster Jansen


LAATSTE NIEUWS
  • Gemengde gevoelens bij buurtbewoner
    s over sluiting Bronovo ziekenhuis Lees meer
  • Grote regionale verschillen in verb
    ruik persoonsgebonden budget Lees meer
  • Minister Bruno Bruins wil keten van
    acute zorg in regio’s versterken Lees meer
ARCHIEF
LAATSTE ARTIKELEN
  • Internet gebruiken als huisarts; be
    trouwbaar of niet? Lees meer
  • Landelijk Congres Dementie achter d
    e voordeur Lees meer
  • Topvrouw NZa pleit voor een verplee
    gkundige in de raad van bestuur Lees meer
ARCHIEF
Particuliere Thuiszorg Warmond copyright В 2024