Artikelen

27.12.2015 Zorgverzekeraar FBTO past reclame aan

Naar aanleiding van klachten vanuit de kraamzorg heeft zorgverzekeraar FBTO haar televisiereclame en radioreclame aangepast.

In de uitgezonden reclame van FBTO ging het om kraamzorg in de zorgverzekering voor 2016. De reclame laat zien dat de kans klein zou zijn, dat twee mannen, een kleine behoefte aan kraamzorg zouden hebben.

Onder andere de Nederlandse Beroepsvereniging voor Kraamverzorgenden (NBvK), Bo geboortezorg en Kenniscentrum Kraamzorg (KCKZ) vonden de reclame misleidend en neigend naar discriminatie van homoseksuelen. Want juist via adoptie kunnen ook homoseksuelen behoefte hebben aan kraamzorg.

Zorgverzekeraar FBTO betreurt alle opheft om de reclame en heeft deze dus aangepast.

Auteur: Karel de Vries, redactie Zuster Jansen


LAATSTE NIEUWS
  • Gemengde gevoelens bij buurtbewoner
    s over sluiting Bronovo ziekenhuis Lees meer
  • Grote regionale verschillen in verb
    ruik persoonsgebonden budget Lees meer
  • Minister Bruno Bruins wil keten van
    acute zorg in regio’s versterken Lees meer
ARCHIEF
LAATSTE ARTIKELEN
  • Internet gebruiken als huisarts; be
    trouwbaar of niet? Lees meer
  • Landelijk Congres Dementie achter d
    e voordeur Lees meer
  • Topvrouw NZa pleit voor een verplee
    gkundige in de raad van bestuur Lees meer
ARCHIEF
Particuliere Thuiszorg Warmond copyright В 2024