Artikelen |
Naar aanleiding van klachten vanuit de kraamzorg heeft zorgverzekeraar FBTO haar televisiereclame en radioreclame aangepast.
In de uitgezonden reclame van FBTO ging het om kraamzorg in de zorgverzekering voor 2016. De reclame laat zien dat de kans klein zou zijn, dat twee mannen, een kleine behoefte aan kraamzorg zouden hebben.
Onder andere de Nederlandse Beroepsvereniging voor Kraamverzorgenden (NBvK), Bo geboortezorg en Kenniscentrum Kraamzorg (KCKZ) vonden de reclame misleidend en neigend naar discriminatie van homoseksuelen. Want juist via adoptie kunnen ook homoseksuelen behoefte hebben aan kraamzorg.
Zorgverzekeraar FBTO betreurt alle opheft om de reclame en heeft deze dus aangepast.
Auteur: Karel de Vries, redactie Zuster Jansen
“De geleverde zorg door Zuster Jansen was uitstekend, een absolute aanrader”
Mevrouw Cornelise, Hilvarenbeek
|