Nieuws

11.07.2017 Terugbellen verkort de telefonische wachtrij VUmc

Sinds mei werkt het VUmc met een nieuw telefoonsysteem. Hierdoor groeit de bereikbaarheid, zijn de telefonische wachttijden verkort en zijn medewerkers- en klanttevredenheid gestegen. Het nieuwe systeem werkt met een webapplicatie van het Zweedse TeleQ. Het VUmc is het eerste Nederlandse ziekenhuis dat met een dergelijk systeem werkt.

Patiënten die een polikliniek telefonisch willen bereiken kunnen voortaan kiezen om teruggebeld te worden in plaats van in de wacht te blijven staan. Het terugbellen duurt niet langer dan in de wacht blijven staan aldus het VUmc. De wachttijd is met 32 seconden teruggebracht. Het ziekenhuis merkt wel dat het vertrouwen van de klanten nog moet groeien. Zij zien dat de terugbelverzoeken hoger liggen op de polies waar al langer met dit systeem gewerkt wordt. Patiënten kunnen afspraken ook gemakkelijk afzeggen via het nieuwe systeem.

Auteur: Karel de Vries, redactie Zuster Jansen


LAATSTE NIEUWS
  • Gemengde gevoelens bij buurtbewoner
    s over sluiting Bronovo ziekenhuis Lees meer
  • Grote regionale verschillen in verb
    ruik persoonsgebonden budget Lees meer
  • Minister Bruno Bruins wil keten van
    acute zorg in regio’s versterken Lees meer
ARCHIEF
LAATSTE ARTIKELEN
  • Internet gebruiken als huisarts; be
    trouwbaar of niet? Lees meer
  • Landelijk Congres Dementie achter d
    e voordeur Lees meer
  • Topvrouw NZa pleit voor een verplee
    gkundige in de raad van bestuur Lees meer
ARCHIEF
Particuliere Thuiszorg Warmond copyright В 2024