Nieuws |
De Consumentenbond stelt dat ziekenhuizen soms niet goed om gaan met dossiers van patiënten. Zij hebben veertig patiënten naar ziekenhuizen laten bellen om hun eigen dossier op te vragen. De helft van de mensen die meewerkten aan het onderzoek ontvingen onjuiste of incomplete gegevens. Sommige kregen zelfs dossiers van anderen met hun namen en diagnoses erbij. Vijf patiënten ontvingen helemaal geen dossier.
In een van de dossiers stond dat een vrouw kinderen heeft, wat helemaal niet het geval is. Een ander persoon had geen informatie over twee operatie in het dossier staan en er zijn fouten gevonden met betrekking tot medicatie in diverse dossiers. De Consumentenbond heeft het Meldpunt medisch dossier opgericht en wenst dat de IGZ onderzoek uitvoert om vast te stellen of deze problemen structureel zijn.
Auteur: Karel de Vries, redactie Zuster Jansen
“De geleverde zorg door Zuster Jansen was uitstekend, een absolute aanrader”
Mevrouw Cornelise, Hilvarenbeek
|